Nieuws

19 okt 2017
Door Barry Menger

Het is game on in Brussel!

Op 18 oktober kwamen bestuurders uit Europese steden bijeen om van gedachten te wisselen over hoe lokale overheden beleid kunnen maken om transities in energie en de circulaire economie te stimuleren.

De bestuurders deden dat aan de hand van de door ons gemaakte kleurrijke speltafels. Het spel kent een start en een finish. Er liggen pionnen en dobbelstenen, maar het spel kent geen spelregels, want daarvoor zitten ze nu juist met elkaar in Brussel.

Het is voor ons de tweede keer dat we een dergelijke game realiseerden. Vorige jaar maakten we een tafelspel in het thema health, dit jaar was de beurt aan energietransities en de circulaire economie.

19 okt 2017
Door Barry Menger

Illustratie ZNSTD

In opdracht van Zaanstad maakten we een illustratie op groot formaat voor het afscheid van Annemarie Roggeveen, directrice Stad van de gemeente Zaanstad. Zij was nauw betrokken bij Inverdan, de herinrichting van het centrum van Zaandam, en de grote veranderingen die in het centrum hebben plaatsgevonden. In de N-vormige illustratie, die vorm heeft van het schild uit het logo van Zaanstad, zie je de ontwikkeling die de stad de afgelopen jaren heeft doorgemaakt.

Lees meer

10 okt 2017
Door Barry Menger

Taxicentrale Amsterdam stapt in bij Counter Content en Counter Creatives

Wij zijn trots en blij te kunnen melden dat Taxicentrale Amsterdam gekozen heeft voor Counter Creatives & Content m.b.t. marketing- en communicatieondersteuning. Reden van deze samenwerking is de wens van de taxicentrale om zich beter te profileren in de sterk veranderende taximarkt. Het leveren van kwaliteit staat bij TCA voorop. Veiligheid en betrouwbare, snelle service leveren zijn belangrijke speerpunten voor het taxibedrijf.

Binnen de mobiliteitssector bedienen wij al verschillende relaties en zien de dynamische taximarkt als een positieve uitdaging. Counter Content legt de nadruk op het vergroten van de zichtbaarheid in de media en het produceren van (online) content. Verder adviseren wij TCA omtrent de te volgen content en Pr-strategie.

Zusterbedrijf Counter Creatives ondersteunt op het gebied van grafische vormgeving en campagnes. Daarnaast ondersteunt Counter Creatives ook bij de productie van video’s, animaties en fotografie.

Hedy Borreman, CEO van TCA, kijkt uit naar een prettige samenwerking: “TCA wil de komende periode haar naamsbekendheid vergroten en meer mensen in de taxi krijgen. Door samen met Counter Content en Counter Creatives de marketingcampagnes en Pr te professionaliseren, kunnen we TCA weer top-of-mind krijgen bij de Amsterdamse taxigebruiker.”

Taxicentrale Amsterdam
TCA is met 1.500 aangesloten chauffeurs de grootste taxicentrale van Amsterdam. Vanwege de grote spreiding van chauffeurs over de stad, zorgt het taxibedrijf ervoor dat er altijd binnen 5 minuten een taxi voor de deur staat. Alle aangesloten chauffeurs zijn zelfstandig ondernemer, volledig gecertificeerd en hebben een TCA-cursus doorlopen. Zo voorziet TCA Amsterdam van veilig en betrouwbaar taxivervoer.

11 okt 2016
Door Barry Menger

Nieuwe website 10forIT in co-creatie

In co-creatie met de klant maakten we de nieuwe en volledig responsive website voor 10ForIT. Zij de techniek, wij het design. Daarbij moderniseerden we het huidige logo iets, maakten we nieuwe huisstijl-elementen, illustreerden we de iconen voor de website, ontwierpen we de nieuwsbrief en bedachten we de nieuwe productnaam EEZYCOM.

Eerder al hielpen we 10ForIT op een beurs en mochten we deze quote noteren van onze opdrachtgever: “De samenwerking met Counter Creatives is succesvol, ze hebben ons goed ondersteund bij het creëren van de presentatie en verzamelen van leads op de beursdagen.”

Bekijk de website.

11 okt 2016
Door Barry Menger

MIE’17 Parade net even anders

Dit jaar is MIE, het meest spraakmakende Marketing & Insight event van de Benelux, een ware parade van kennis. Binnen het thema Food for Thought zijn de vele voorstellingen, workshops en masterclasses een traktatie voor de hersenen van marketingprofessionals.

In opdracht van de MOA verzonnen we deze uitbundige en vrij roze campagne. De vraag die in de campagne centraal staat is: hoe beweeg ik de roze olifant (de roze olifant in de kamer is de consument) om zo veel moeite doen voor mijn product? Want let wel, deze olifant balanceert op een bal en moet tot het uiterste gaan voor zo iets kleins als een voorgehouden pinda. Het is een vraag die ook weer centraal zal staan tijdens deze editie van het MIE: Hoe beweeg ik de consument richting mijn product.

moa

In de komende periode zal er steeds meer van deze campagne zichtbaar worden.

05 sep 2016
Door Barry Menger

Iedereen wil naar Znstd

In opdracht van Marketing Zaanstreek en Stad aan de Zaan bedachten we “Iedereen wil naar Znstd”. De campagne is inmiddels van start gegaan en zal doorlopen tot na de Dam tot Damloop. 5 enthousiaste ambassadeurs beantwoorden allerlei vragen over het wonen, werken, winkelen, uitgaan en recreëren in Zaanstad. Ze doen dat online op de landingspage iedereenwilnaarznstd.nl. Op deze pagina is tevens veel interessante informatie te downloaden en kun je doorklikken naar interessante websites en pagina’s over de streek. Door o.a. een mailing naar 18.000 lopers, abri’s in de metrostations in Amsterdam, spandoeken in het centrum en langs het parcours, hostesses bij het station Zaandam met plattegronden en een enorme Zaanse welkomsboog over het parcours kan het niet anders of iedereen voelt zich welkom in Zaanstad.

Bekijk de landingspage.

dbf-20160917-0010-136

Kantoor Amsterdam Economic Board gepimpt

De restyling van het kantoor van de Amsterdam Economic Board op de Jodenbreestraat is klaar. In totaal hebben we 1 kastwand, 2 wanden, 2 deuren en 8 pilaren voorzien van tot de verbeelding sprekende illustraties. De illustraties geven op vrij bizarre wijze de thema’s weer die in de Metropoolregio Amsterdam spelen.

Daarnaast maakten we ook een scheidingswand van pallethout, een mededelingenbord met klemmen en de ombouw van een aantal archiefkasten, waardoor het kantoor er nu een stuk warmer uitziet dan daarvoor. Binnenkort gaan we er langs om zelf foto’s te nemen. Voor nu doen we het met de foto’s die we via Twitter zagen langskomen. En tegen de Board zeggen we: enjoy your new workspace!

25 nov 2015
Door Barry Menger

Glossy Nick & Simon en 1-jarig bestaan New Skool Media

New Skool Media vierde onlangs haar 1-jarig bestaan met de lancering van het blad van Nick en Simon. Wij maakten hiervoor de uitingen waaronder o.a. de uitnodigingen en diverse middelen voor de aankleding van het event. We automatiseerde het registratiestraject, maakten een video- en fotoregistratie van de dag en we ondersteunden eventmanager Masja waar ze ons nodig had.

Het Volendamse duo trad natuurlijk ook live op met o.a. de nieuwe single ‘Open’. Het eerste exemplaar van het blad werd overhandigd door ‘koningin Maxima’.

Lees meer

25 nov 2015
Door Barry Menger

NIMA gaat jaarcontract aan met Counter Creatives

NIMA is de beroepsvereniging en het exameninstituut op het gebied van marketing. Zij ondersteunen marketeers gedurende hun carrière met kennis, contactmomenten en inspiratie.

Als creatief bureau mogen wij het komende jaar alle grafische uitingen verzorgen waaronder een carrièrekrant waarvan we op dit moment de tweede uitgave maken. Ook gaan we aan de slag met het ontwikkelen van nieuwe huisstijl elementen.
Lees meer

25 nov 2015
Door Barry Menger

vocal.kitchen opvallend tijdens ADE

Allan Eshuijs is een succesvolle songwriter, producer en internationaal georiënteerde ondernemer die inmiddels flink wat hits op zijn naam heeft staan. In co-creatie met deze creatieve entrepeneur positioneerden wij zijn nieuwe label vocal.kitchen met o.a. een toffe actie tijdens het Amsterdam Dance Event. 

De actie resulteerde in een hoop respons en een boel nieuwe leads. Model Abby ging voor ons de straat op met een opvallend flyerbord en een gekmakend kurkenspel om het nieuwe label bekend te maken bij dj’s en beatmakers. We realiseerden een actiepagina met een unieke url (vocal.kitchen) en met de mogelijkheid om instrumentale tracks te droppen op een kookplaat. Tracks die vervolgens door vocal.kitchen worden voorzien van vocalen. We creëerden een popup-studio aan de gracht om bezoekers te ontvangen, brandmerkten maar liefst 2000 kurken met een apparaat dat onze programmeur Nick daar speciaal voor maakte en we schoten een video en maakten foto’s van de actie. Ook onderhielden we gedurende het event de social media kanalen en was onze eventmanager Rosan aanwezig om Allan daar drie dagen te ondersteunen.
Lees meer

25 nov 2015
Door Barry Menger

Met geïllustreerde routes toeren door Zaanstad

Wormerveer is een prachtige historische plaats aan de Zaan. Langs de bebouwde Zaanoever kom je gebouwen tegen zoals kantoorvilla’s, winkels, pakhuizen en de kenmerkende Zaanse houten huizen.

Om het unieke karakter van Wormerveer en het grote aanbod van winkels bekender te maken, vroegen gemeente Zaanstad en Hotspot Wormerveer ons om een fietskaart te maken. De kaart toont twee routes: ‘Hotspot Wormerveer’ (8km) en ‘Om de Noord’ (30km). De volledig met de hand geïllustreerde routes leiden fietsers langs indrukwekkende monumentale gebouwen, historische plekken en rustgevende natuur. De kaart is gratis af te halen bij winkeliers en toeristische voorzieningen in de regio.

Momenteel zijn we bezig met een tweede routekaart. Nu met fiets- en wandelroutes ten zuiden van de Zaanse Schans.

Lees meer

24 nov 2015
Door Barry Menger

De Euforij brengt chocolade terug in de Zaanstreek

Voor een nieuwe chocoladefabriek in de Zaanstreek bedachten we de naam ‘De Euforij’ (een samentrekking van Euforisch en Factorij).

De fabriek, die media januari zijn intrek neemt in een pand in Wormerveer, brengt het chocolade maken terug naar de Zaanstreek. Van chocolade met verfijnde smaken uit de streek tot en met de lekkerste weg-eet-repen.

Ook maakten we voor De Euforij de authentieke huisstijl en een bijzondere verpakking met heuse Zaanse pronkgevels. Voor het ontwerp gebruikten we de Zaanse kleurenwaaier en de contouren van typisch Zaanse geveltjes. Zodra de chocoladerepen in de winkels liggen (waarschijnlijk volgende week al) kunnen we je ook de verpakkingen en de kisten laten zien waarin de repen op de toonbank worden gepresenteerd.

Binnenkort starten we met de realisatie van de website.

Bekijk tot die tijd de tijdelijke landingspagina en schrijf je daar ook alvast in voor de nieuwsbrief.

 

10 feb 2015
Door Barry Menger

FILM: DE BOARD IN 2014

Om de stakeholders van de Amsterdam Economic Board inzicht te geven in alle innovatieve projecten en vruchtbare samenwerkingen in 2014 maakte Counter Creatives (regie en productie) de film ‘De Board in 2014’. Counter Content schreef daarvoor het script, waarin drie studenten uit de regio de hoogtepunten van het afgelopen jaar bespreken. Ze interviewden o.a. de burgemeester van Amsterdam, Eberhart van der Laan en maakten met hem een heuse selfie, gingen langs bij rechtswinkel de Clinic en gebruikten hun bezoek aan een innovatieve sanitairbus om bij de kassen van Royal van Zanten te komen.

Nieuwsgierig? Bekijk de film.

02 dec 2014
Door Barry Menger

Duurzame en innovatieve ondernemers op Festival Of Cools

Amsterdam – Op dinsdag 9 december organiseert Green Metropole uit Amsterdam de derde editie van het Festival of Cools. Ruim 60 ondernemers laten hun meest innovatieve product of dienst op het gebied van duurzaamheid zien. De Zaanse bedrijven Counter Creatives en Counter Content staan zijn sponsor van het festival. Op de stand van de Zaankanters zullen in samenwerking met Green Metropole drie waardecheques van maar liefst 1250,- euro uitgedeeld onder duurzame en innovatieve ondernemers met de meest inspirerende pitches.

Lees meer

23 jun 2014
Door Barry Menger

UITGELICHT: CDDN

Een keer in de zoveel tijd lichten we een van onze relatie uit. Deze eerste keer is dat Communicatie Data Diensten Nederland, afgekort CDDN, uit Nieuw-Vennep. Counter Creatives en CDDN zijn samen groot geworden. CEO Martijn de Boer geeft antwoord op drie praktische vragen:

1) Wat doet CDDN en waarom is dat belangrijk;

CDDN heeft in de afgelopen 7 jaar het landschap van data kwaliteit flink opgeschud. Door nieuwe technologieën te combineren met consumenten data, is CDDN er in geslaagd de commerciële tegenhanger van de Gemeentelijke Basis Administratie (GBA) neer te zetten, De Consumenten Basis Administratie (CBA), maar dan voor en door het bedrijfsleven. Als gevolg daarvan besparen bedrijven flink op hun data budget en doordat gebruik gemaakt wordt van elkaars kennis, ook nog eens een compleet en actueel beeld van hun klantgegevens hebben. Inmiddels werkt CDDN met meer dan 400 bedrijven samen en wordt meer dan 120 miljoen klantgegevens beheerd. CDDN is gevestigd in Nieuw-Vennep en werkt met een team van 10 data professionals dagelijks aan het verbeteren van data processen bij opdrachtgevers.

2) Tip vanuit jouw industrie voor onze klanten;

Waar veel marketeers aan voorbij gaan, of simpelweg geen interesse in hebben vanwege de ingewikkelde materie, is het recht van de consument. Transparantie en openheid zijn daarin sleutelwoorden. Wees geduldig en neem de tijd een consument uit te leggen welke data van hem bekend is en voor welk doeleinde het gebruikt wordt. Marketeers willen meestal de beste rendementen halen voor hun werkgever, maar staan zelden stil bij de wettelijke verplichtingen van het werken met privacy gevoelige informatie. Laat je daarom bij voorkeur voor iedere (nieuwe) marketingcampagne informeren door de bedrijfsjurist, of een gespecialiseerde privacy jurist.

3) Kun je de samenwerking met Counter Creatives omschrijven?

We zijn samen groot geworden met CC. 6 jaar geleden zijn we gaan samenwerken en door de inhoudelijke kennis van ons vakgebied heeft CC inmiddels een belangrijke informerende en uitvoerende functie binnen onze organisatie. Met name het netwerk waarbinnen ze werken en de creativiteit sluit erg aan bij het rebelse karakter van CDDN. CC organiseert en bedenkt evenementen en ondersteund ons bij onze PR activiteiten wat onlangs voor landelijk (voorpagina) nieuws heeft geleid.

NAAR WEBSITE

26 mrt 2014
Door Barry Menger

CC introduceert Service Abonnementen

Relaties van Counter Creatives kunnen begin dit jaar Service Abonnementen afsluiten voor WordPress of Mailchimp. Met een dergelijk abonnement krijgen relaties functionele en/of technische ondersteuning voor een vast bedrag per maand, incl. toegang tot onze servicedesk. Wil je weten wat je precies van ons kunt verwachten? Neem dan contact op met dennis@countercreatives.nl. Ook als je een niet door ons gebouwde website wilt onder brengen.

12 dec 2013
Door Barry Menger

Nationale Beweegwijzer v1.0 in App Store

De allereerste versie van de Nationale Beweegwijzer is vandaag beschikbaar gekomen in de App Store. Halverwege januari volgt versie 1.2 waarin ook de evenementen beschikbaar komen. Hiermee is de eerste stap genomen om het lokaal bewegen in de wijk te stimuleren en Obesitas tegen te gaan.

De twee initiatiefnemende gemeenten Deventer en Heerhugowaard zullen de komende periode hun locaties, routes, evenementen en nieuws beschikbaar stellen in de app. Begin 2014 zal Deventer de app lokaal lanceren tijdens een groot regionaal sportevenement.

We roepen andere gemeenten op zich aan te sluiten bij deze beweging om het bewegen in de eigen wijk, alleen of met anderen te stimuleren.

Ook meedoen als gemeente of sportbedrijf? Mail Dennis.

Counter Creatives © 2017